Inköpskorg

Du har inga produkter i din varukorg.

Beställningsvillkor

Beställningvillkor

Det är snabbt säkert och enkelt att handla hos Dream Party.

Leverans och försändelse

Alla beställningar som finns i lager, kommer att skickas samma dag eller dagen efter beställningsdatum (dock inte weekend eller helgdagar) Beställda varor levereras til den adress som är angiven i beställningen hos Dream Party / World International Trading (från vårt distributionscenter och lager) som avsändare.

Om en vara inte finns i lager eller är restnoterad, blir du kontaktad via mail eller telefon. Vi reserverar oss för slutsålda varor och tryckfel. När dina beställda varor är skickade får du en bekräftelse på mail. Du har då möjlighet att följa leveransens väg på vår hemsida (under ditt kundlogin) från det att vi mottagit din beställning tills den är packad och skickad.

Leveransavgifter / Leveranstider

Nedan ser du de olika leveransavgifter. Shoppen räknar själv ut kostnaden för försändelsen.

Sverige

Gratis leverans vid beställning över 780 kr (utan utdelning)

Beställning under 780 kr – Leverans endast 65 kr (utan utdelning)

Leveranstid 1-3 dagar (från avsändelsedatum)

Obs: Dina beställda varor skickas samma dag eller dagen efter (beroende på vilken tid, weekend etc.) Leveranstiden ovan avser då varorna skickas från vår distribusionscentral. Vi levererar inte till postboxadresser. Priserna baseras på valutakurserna.

Punktlig leverans förutsätter att postväsendet, kurirer och transportörer i gällande land håller leveranstiden. I de fall försening uppstår hos postväsendet, kurirer och transportörer kommer leveransen att försenas i förhållande till det önskade leveransdatumet.Dream Party / World International Trading ansvarar inte för förseningar. I händelse av en längre försening (åtskilliga dagar) eller utebliven leverans, skickas naturigtvis en ny leverans.

Efterlysnning av försändelse

Om det skulle vara så oturligt att din försändelse försenas eller försvinner under leveransen, kontaktar vi posten, kuriren eller annan transportör för att göra en efterlysning. Handläggningstiden för försvunna eller skadade paket / försändelser hos post, kurir och transportör kan ta mellan 2 dagar och 3 veckor. Detta beroende på när posten, kuriren och transportören anser försändelsen försvunnen. Ofta är hanteringen snabbare för skadade paket eller försändelser.

Försändelse

Alla försändelser skickas av våra internationella transportpartners och lokala transportörer i aktuellt land, som levererar till posten, kurir eller andra transportörer beroende på vikt, mängd (vid beställningen) och land.

Returer & reklamation

Ångerrätt

Returer eller byte av vara ska ske senast 14 dagar efter det att varan mottagits.

Önskar du detta ska paketet märkas med Retur/return samt bifoga en kopia av fakturan som dokumentation om att den/de returnerade varorna är köpta hos Dream Party.

Det är inte möjligt att återlämna varan personligen på vår adress.

Det är en fördel att kontakta kundservice innan returneringen för att underlätta och påskynda hanteringen. (här får du information om RMA-nummer).

När du ångrar köpet betalas köpesumman tillbaka till dig via din bank eller ditt betalkort när varan är mottagen, kontrollerad och godkänd för ångerrätten. Paket per efterkrav eller försändelse som skickats tillbaka ”utan utdelning” godkännes inte.

När varan returnerats och ångerrätten använts kan detta endast ske om varan returneras i samma skick och mängd som när du mottag den. Varans försäljningsvärde får ej ha minskats. Bytes och ångerrätten gäller inte om förpackningar öppnats av bl a hygieniska skäl, om varan tagits i bruk, om varan är skadad, om prismärkning /informationsmärkning etc saknas. Bytesrätten/ångerrätten gäller inte om varan använts, så att användningen väsentligt minskar varans försäljningsvärde. Detta gäller även andra varor som av hygieniska skäl är plomberade. Antas ovanstående, t ex att varan har använts, förbehålles rätten att skicka varan tillbaka till kunden.

Om varan skadats eller försämrats p g a saknad eller bristfällig förpackning gäller ej ångerrätten. Då orginalemballage oftast har ett, för varan, väsentligt värde, kommer ångerrätten ej att kunna utnytjas om detta saknas. Du får inte klistra eller skriva direkt på producentens försäljningsemballage.

Varan ska returneras i samma skick som den mottagits i, dvs den ska om möjligt returneras i orginalemballage.

Varureturnering sker på kundens egen räkning och ansvar (t ex om returnerad försändelse kommer bort). Det rekommenderas att varan returneras med möjlighet att spåra försändelsen.

Om vi anser att förutsättningarna för att utnytja ångerrätten inte är uppfyllda kontaktar vi dig med en motivering.

Reklamationer

Du har 2 års reklamationsrätt enligt konsumentlagen om brister på produkten konstateras vid normal användning. Reklamationsrätten innebär att du kan klaga på fel och brister som visar sig upp till 24 månader efter att du mottagit varan.Reklamationsrätten bortfaller och täcker ej skador eller slitage, som direkt eller indirekt uppstått genom handhavandefel, försummat underhåll, våld eller icke auktoriserat ingrepp. Reklamationsrätten innebär att du kan klaga på fel och brister, som visar sig upp till 24 månader efter det att du mottagit varan. Det är dessutom en förutsättning att bristen funnits från början, då du mottog varan första gången. Du ska reklamera varan inom rimlig tid efter att du konstaterat bristen.

Vid fel eller ev uteblivna leveranser, kontakta kundservice / försäljningsavdelningen. Ange ordernummer och fullständig information om problemet. Kundtjänst kommer sedan tillbaka med ytterligare information i frågan.

Om produkten returneras måste det göras till vår adress / returadress (tillhandahålls av kundservice). Det rekommenderas att returnera varorna med möjlighet till spårning av försändelsen. Det är inte möjligt att leverera varorna personligen på vår adress. Vi accepterar inte paket som skickas mot postförskott.

Du kan som kund inte förvänta dig att det medföljer dansk manual till alla produkter. Finns dansk bruksanvisning medföljer denna.

När vi satt oss in i din reklamation kontaktar vi dig via mail för att komma överens om fortsättningen.

Säker betalning

När du genomfört din beställning kommer du automatiskt att motta en orderbekräftelse på mail och senare en faktura.

Betalning kan göras via:
- Dankort
- eDankort
- VISA Dankort
- VISA
- VISA Electron
- Mastercard
- Maestro
- JCB

Det dras ingen avgift hos Dream Party vid betalning med ovanstående betalkort.

Betalning med ovanstående kort för dina beställda varor dras först när varorna skickats.

På din betalningsöversikt (bankens utskrift) framgår dina inköp hos Dream Party / World International Trading.

Alla betalkort och kontoinformation krypteras med det sk SSL (Secure Socket Layer) protokollet, vilket innebär att endast PBS / nets kan läsa informationen. Det är inte möjligt för Dream Party eller andra att läsa ditt kortnummer eller annan information under transaktionen.

Betalar du med betalkort är du alltid säkrad mot missbruk. .Du har alltid möjlighet att avvisa en betalning, när du får din betalningsöversikt. Du har ingen självrisk i händelse av att kortet blivit missbrukat när en nätbutik använder SSL i sitt betalningssystem. Du är därför säkrare än i den fysiska världen.

Presentkort

Vid användande av presentkort fyller du i presentkortets kod i fältet ”Rabattkupong” samtidigt med adressen i ”Kassan” . Därefter ska du klicka på ”Uppdatera” så att rabatten blir dragen.


Persondataregler / Dataskyddspolicy (GDPR)

Nedan är Dream Party / WIT s (CVR DK 19849538) Dataskyddspolicy / Privacy Policy reglerar insamling och användning av personuppgifter för inköp, reparationer och andra undersökningar. Om du har frågor om dataskyddspolicy kan du kontakta kundservice (dataskyddspersonal).

Personuppgifter som registreras hos Dream Party kommer inte att överföras, säljas eller göras tillgängliga för tredje part när som helst. Överför information endast till tredje part, se nedan (inklusive transportföretag eller leverantör).

Förfrågningar

Beroende på vad personen / kundförfrågan handlar om (begäran via telefon och mail), måste vi veta vem du är, vilken produkt du köpt och din adress eller telefonnummer. Den insamlade informationen används så att vi kan hjälpa dig beroende på vad förfrågan handlar om.

Försäljning och utförande av kontraktet

Under ett köp tilldelar Dream Party namn, adress, postnummer, stad, CVR, kontaktperson, telefonnummer och e-postadress. Dessutom, vilken typ av produkter och tjänster du köper. Denna information används endast för bearbetningsorder (inklusive leverans), fakturering och retur. Om problem uppstår vid beställning använder Dream Party denna information för att kontakta kunden. Du har ytterligare tillgång för att visa din kontaktinformation samt uppdatera dessa. Och se och följ dina beställningar som du har gjort online.

Syftet med registreringen av uppgifterna är att möta och hantera vårt avtal med dig och kunna följa upp vårt avtal och hantera försäljningen se allmän uppgiftsskyddsförordning.

Myndigheter, samarbetare och leverantörer

Personuppgifter kan i särskilda fall överlämnas till relevanta myndigheter, om det krävs enligt gällande lagstiftning.

Använda externa leverantörer / partners kommer det skulle kunna vara en överföring av personuppgifter som kontaktuppgifter och annan relevant information (bärare, servicepartners, producenter, etc.). Att köpa en produkt eller tjänst som tillhandahålls genom en av våra partners / tillverkare (spridning) kommer detta att vara registeransvarig för personuppgifter som behandlas för att uppfylla kontraktet. Under dessa omständigheter kommer vi att fungera som tjänsteleverantör / dataprocessor.

Klagomål och eventuellt reparationer

Om du klagar en produkt eller kräver reparation, kommer vi att be om dina kontaktuppgifter i syfte att hantera klagomål (eller skicka nya objekt, återvänder felet sist) samt göra reparationer och hålla dig uppdaterad med klagomål eller reparation.
Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter i avtalet med kunden. Vissa tillverkare kan kräva att kunden identifieras för att tillverkaren ska godkänna garantin eller utföra reparationen. I sådana fall kommer vi att vara dataprocessorn för tillverkaren.

Betalning (elektronisk betalning)

I samband med någon Elektronisk betalning används en säker krypterad metod via webshopen. För att göra kreditkortsbetalningar så säkert som möjligt, skickas all information med SSL krybtering (Secure Sockets Layer). Det innebär att informationen går via en säker anslutning och att din kortinformation inte kan läsas av utomstående. Dream Party samarbetar med en betalning gateway leverantör via en mycket krypterad anslutning till din bank, kontrollera att kortet är giltigt för köp.

Cookies

Butiksystemet använder cookies för att spåra innehållet i kundvagnen. En kaka är bara namnet på en fil som lagras på din egen dator. Dessa kakor används för att känna igen dig och komma ihåg vilka saker som finns i kundvagnen när du handlar. Kakor används också för att optimera webbplatsen och dess funktionalitet.

Om du vill ta bort den här informationen senare kan detta göras via webbläsarinställningarna. Till exempel, Internet Explorer görs via menyn "Funktioner" och menyalternativet "Internetalternativ". Dream Party registrerar IP-adressen från vilken inköp kan göras. Informationen brukar inte tillämpas, men kan under alla omständigheter användas. polisutredningen. IP-adressen hålls så länge som det är nödvändigt i samband med en eventuell polisundersökning. Alla falska order kommer att undersökas och rapporteras till polisen.

Marknadsföring (nyhetsbrev och direktmarknadsföring)

Vi använder din personliga information för att skicka information om produktuppdateringar, viktig produktinformation om redan köpta produkter och erbjudanden. Detta förutsätter dock att vi har fått ditt godkännande.

Du kan eventuellt få sin e-postadress registrerad på en maillistlista (nyhetsbrevs lista) så att du får regelbundna nyheter och annan information. Denna tjänst kan registreras och avbryts när som helst, efter önskemål.

Dina rättigheter

Personuppgifter är kopplade till kundens inköp och kommer vanligtvis att raderas när det inte längre finns något behov av dessa (t.ex. svar på förfrågningar, tidsfrist för betalning, garantiperiodens utgång, etc.). Om det inte är nödvändigt att lagra informationen under en längre tid för att uppfylla legitima syften eller lagkrav. I vissa fall kan det vara relevant att anonymisera personuppgifter än att ta bort dessa. Anonymisering av data betyder att alla identifierare raderas.

På begäran har du rätt att veta vilken personlig information vi har registrerat om dig.

På begäran kan du fråga och korrigera felaktig information eller radera personlig information. Vi kommer så långt som möjligt att svara på begäran om borttagning om det inte finns några allvarliga skäl för att inte radera informationen (t.ex. juridiska krav etc.).

För att vi ska kunna genomdriva dina rättigheter frågar vi dig att bekräfta din identitet eller ge ytterligare information. Detta görs för att se till att vi ger tillgång till personlig information för dig (och inte en som kan visa sig vara dig).

Länkar

Webbplatsen kan innehålla länkar till andra sidor. Tänk på att Dream Party inte är ansvarig för deras metoder att hantera personlig information. Dream Party uppmuntrar alla våra besökare att vara medvetna om när de lämnar vår webbplats och läser varje sida genom deras metoder för att samla och hantera personlig information.

Ändringar

Om ändringar av dataskyddspolicyn kommer dessa ändringar att finnas tillgängliga på vår webbplats.